Duistere dark romance

Bibiboekt 06 maart 2024
Als er een boek is waar over gepraat wordt wil ik het lezen. Nu is Haunting Adeline van H.D. Charlton behoorlijk berucht en dan kan ik het natuurlijk niet laten liggen, ondanks dat ik niet gauw dark romance oppak.
Het boek heeft nogal wat trigger warnings als kinder-/vrouwenhandel, geweld, stalking, marteling en verkrachting. Ik zou ze ter harte nemen want dit boek kan best heftig zijn. Zeker als je zelf kinderen hebt.

De hoofdlijn draait om Adeline, die een oude mansion erft van haar oma en daar een dagboek vind van haar overgrootmoeder die een stalker had en uiteindelijk is vermoord.
Het toeval is: Adeline wordt ook gestalkt door een man. Deze man is iemand met gevaarlijk werk. Hij vermoord mensen die de macht hebben in de mensen- en kinderhandel. Hij doet iets goed voor de wereld, toch?...
Toch..? Nouja, daar loopt het een beetje scheef. Zijn doel om vrouwen te redden, hun vrijheid terug te geven wordt compleet omver geblazen wanneer hij Adeline ziet. Hij moet haar hebben en gaat daar heel heel ver in. Hij stalkt haar, breekt in, laat haar doodsangsten uitstaan en gaat nog een stuk verder...
Want, hij is ervan overtuigd dat zij hem "uiteindelijk" ook wil. Jaja...De meeste mensen wachten dan op toestemming, maar deze man blijkbaar niet. En dat maakt het superhypocriet en ongemakkelijk.

Ondertussen probeert Adeline de moord op haar overgrootmoeder op te lossen en krijgen we bladzijden uit het oude dagboek te lezen waarbij je heel hard met je ogen moet knijpen om de letters te ontcijferen. Ook zit er nog een nog een paranormaal tintje aan, maar die komt niet al te best uit de verf.

Al met al zijn de verhaallijnen van de twee hoofdpersonages boeiend en de sfeer lekker duister en spannend. De spicy scènes zijn inderdaad erg expliciet en heftig en verwacht geen vanilla gebeuren. De smut liefhebbers kunnen hun lol op hier!
Het was voor mij een boek die me soms ongemakkelijk deed voelen en ik morele vragen bij stelde. De hoofdlijnen waren goed uitgewerkt maar de zijsporen wat slordig. Ga ik deel 2 lezen?
Euh, ja dat denk ik wel

Meer recensies van Bibiboekt