Wat ik nou vind van 'De Genesis Sleutel'?

BibliophileSan 22 oktober 2020
Allereerst wil ik Harper Collins bedanken voor dit recensie exemplaar!

*Eerdere boeken van Jeroen Windmeijer*

Oktober 2020: nieuwe Nazcalijnen ontdekt!

Hoe bizar om te lezen, terwijl het nieuwste boek van Jeroen Windmeijer hier nu net over gaat! Toeval?

*neuriet X-files tune*

Wanneer je dit boek gaat lezen, open alvast eem paar pagina's in je browser en zet op allemaal Google open. Want écht, je gaat zegebruiken!

Ongeveer álles wat Jeroen Windmeijer schreef in dit boek ben ik gaan fact-checken. Niet omdat ik hem niet geloof...maar ik kon feit en fictie niet meer van elkaar onderscheiden!

Want bestaat Yaël? En Clone4U? De schedels met de verhoogde voorhoofden? Klopt het wat er over de schilderijen van oude Meesters gezegd wordt? Zijn er werkelijk vondsten in Peru gedaan die terug  te schrijven zijn aan volken uit het MiddenOosten.... van eeuwen daarvóór?  Hoe? Dan?

Allemaal vragen... maar gelukkig ook antwoorden. Alleen roepen die antwoorden nieuwe vragen op, waardoor je al snel verzandt in vergaande zoektochten online. Ik hou ervan!

De auteur weet feilloos zijn fantasie te verbinden aan feiten en fabels, vervlochten met mythes en mysteries.  Het resultaat is een waanzinnig goed  verhaal dat je gegarandeerd omverblaast.

De Nederlandse gids Angél en zijn collega Luz vinden in de woestijn een man,  verbrand, uitgedroogd en verward. Hij is in het bezit van een notitieboekje met mysterieuze inhoud.

Dit boekje blijkt erg in trek, want al snel komt er een gevaarlijk duo in beeld dat koste wat kost het boekje wil hebben en daarom op zoek is naar Amgel en Luz.

De gevonden man, die priester is, verdwijnt vervolgens uit het ziekenhuis. Angel en Luz proberen hem te vinden vóór het illustere duo dat doet. Onderweg komen ze er beetje bij beetje achter welke belangen er spelen... en die zijn groter dan ze ooit hadden kunnen vermoeden; de complete geachiedenis van de mensheid staat op het spel....

Heb je toevallig al gehoord van de 'Fabeltjesfuik'?

In dit item legt Arjen Lubach uit dat wanneer je (in dit geval online) op bepaalde termen zoekt, je  vanzelf meer links aangeboden krijgt die onder hetzelfde parapluutje vallen.

En natuurlijk is dat niet zo gek, want 'waar je mee omgaat, wordt je mee besmet' en wanneer je eenmaal denkt dat Jeroen de Mol is, krijg je last van Tunnelvisie. Je manier van denken wordt nu eenmaal beïnvloed door je omgeving, wat je  voorgeschoteld krijgt én... wat je wíl zien (en wat niet!)

Stof tot nadenken?

Wat is de waarheid?

Ik geloof inmiddels in Marsmannetjes, ik heb de feiten immers gecheckt!

Ik kan niet anders zeggen dan 'Wauw'!

Serieus, diep onder de indruk van dit waanzinnig goede boek van Jeroen Windmeijer.

Ik kan (wil!) niet anders dan 5 van de 5 duimpjes geven en ga dit boek zeker aan een aantal mensen kado geven.

Én een exemplaar scoren van 'Waren de Goden astronauten?'!

Meer recensies van BibliophileSan