Grappig

biebmiepje Judith 15 oktober 2020
Wat is dit een heerlijk doldwaas avontuur! Kapoerem is een pechvogel en zijn wereldje was altijd maar klein, dus alleen daardoor al maakt hij allerlei grappige dingen mee tijdens die grote reis op dat oneindige meer. Een reis die niet alleen langs verschillende plaatsen leidt, maar ook door verschillende tijden gaat, want de tijd deed in die tijd maar wat. Zo kan Kapoerem Attila de Hun tegenkomen, maar ook Napoleon Bonaparte! Dit alles, samen met de grappige (verbasterde) spreekwoorden die in het hele verhaal aan bod komen en de kleurrijke personages, maakt het niet alleen een avontuurlijk, maar ook een erg vermakelijk geheel. Ik heb heerlijk zitten gniffelen tijdens het lezen!
(Ook de titels van de hoofdstukken zijn erg leuk: “Hoofdstuk met paniek”, “Hoofdstuk met een veroveraar”…)
Ik weet niet zeker of een kind van ongeveer 10 ook alle grapjes zal begrijpen, maar ik heb er in ieder geval van genoten! En het is hoe dan ook een lekker weglezende, avontuurlijke reis door de tijd!

Meer recensies van biebmiepje Judith