Knap geschreven debuut!

Bkleijer 05 juni 2021
Het Schuilhuis is het debuut van Rachel van Charante.

Victoria is een jonge vrouw en woont bij haar ouders in Lochem en leidt een onschuldig leven. Ondanks dat het de Tweede Wereldoorlog is hebben ze het nog goed. Haar ouders hebben het financieel zwaar en om hun levensstandaard te kunnen blijven leven wordt Victoria min of meer uitgehuwelijkt aan de charismatische en rijke Robert. Dan stort er een Engels vliegtuig neer en verbergt Victoria de gewonde vliegenier in hun schuur. Dit zet haar wereld op zijn kop.

Iris is een jonge journaliste. Ze vindt een tabaksdoosje in een oud kastje. De foto’s hierin maken haar nieuwsgierig naar het verhaal en ze gaat op zoek naar de eigenaar.

Als Victoria de oproep van Iris leest maken we met haar de reis door haar verleden.
Maar wie heeft er belang bij om het verleden aan het licht te brengen of juist verborgen te houden ? Wat is Victorias geheim wat zij al zo lang met zich mee draagt ?

Een pageturner; het verhaal grijpt je meteen vast en laat je niet meer los tot het einde. Het is een vlot geschreven verhaal waar de twee verhaallijnen van Victoria en Iris afwisselend verteld worden. Waar romantiek en spanning, onschuld en schuld, vertrouwen en verraad elkaar afwisselen.. Een ander verhaal van hoe de oorlog beleefd had kunnen zijn in een Gelders stadje. En met een verrassende twist.

Meer recensies van Bkleijer