Lekkere weglezer!

Bkleijer 07 april 2021
Een vijfde deel over de Ierse adellijke familie de Deverills. Dit boek kun je lezen zonder de vorige delen te hebben gelezen. Al maakt dit boek me nieuwsgierig naar de andere delen!

De verre horizon gaat over de historische schrijfster Margot, die met de huidige eigenaar van het kasteel Deverill een afspraak heeft gemaakt een boek te schrijven over de lange familiegeschiedenis. Een geschiedenis die getekend wordt door overspel, bedrog en ongeluk. Om een goed verhaal te schrijven verblijft Margot in het kasteel dat is omgetoverd tot een weelderig en luxe hotel waar het de gasten aan niets ontbreekt. Alleen zijn er nog wat oude zielen die zo af en toe wat onrust brengen.
Margot maakt al snel contact met de laatste erfgenaam. Hij blijkt het archief van de familie in bezit te hebben en tijdens het uitzoeken van alle dozen krijgen Margot en JP een innige band. Alleen is niet iedereen blij met de komst van Margot en zeker niet met de relatie die ze met JP krijgt. Ze gaan er van uit dat Margot een onthullend en kwetsend boek zal schrijven. Er zijn veel personen betrokken om de vele belangen en de geheimen en schandalen niet in het boek te krijgen. Ook Colm, de zoon van JP doet er alles aan om Margot te ontmaskeren in haar slechte bedoelingen. Is Margot inderdaad die sensatieschrijver en wereldreiziger of is zij wel integer en op zoek naar liefde?

Het boek neemt je in detail mee in een beeldend geschreven verhaal naar Ierland. Je voelt de luxe van het hotel, als of je je zelf in de weelde begeeft. De natuur en omgeving, je ruikt de zee en voelt de wind. Het is een fijn boek, met menselijke ervaringen en beperkingen, waar je je vast in een van de personages, of geesten uit het verleden, zult herkennen.

Meer recensies van Bkleijer