Iets te veel van het goede

Boek62 10 juni 2020
Dit boek heb ik niet uitgelezen. Na het zoveelste bezoek aan een stad waar alles zeer bijzonder aan was, ben ik gestopt. Het boek deed me te veel denken aan Tolkien: In de ban van de ring, of De hobbit. Eenzame held gaat op zoek naar...
Natuurlijk komen er ook draken in voor en allerlei andere bijzondere beesten. Ook de fantasiewereld die beschreven wordt is echt wel uniek. Nu kan ik best genieten van fantasy, maar in dit verhaal ging ook de stijl mij erg tegen staan. Alle kleuren van de regenboog worden beschreven met voortdurend een veelvoud aan bijvoeglijke naamwoorden. Het voedsel is ook niet gewoon lekker, maar het smaakt naar iets onovertroffens .
Voor mij heeft een hele kale "uitgebeende" stijl ook niet altijd mijn voorkeur, maar hierin gaat het naar mijns inziens wel iets te vaak ' over the top'.
De boodschap die ik er uithaal is dat je je fantasie/verbeelding moet blijven gebruiken. Dit kan ik alleen maar beamen; hoe kan je anders ooit een boek lezen?
Mijn beoordeling van drie sterren is dus onder voorbehoud. Wellicht zou deze hoger of lager uitvallen als ik het boek had uitgelezen. En het was nog wel zo aangeprezen!

Meer recensies van Boek62