Zeer goede Young Adult

boekenbeschrijfster 24 november 2022
‘De pijn die wij verbergen’ wordt vanuit de twee hoofdpersonages Fleur en Matt verteld. Hierdoor weet je als lezer soms al meer dan de personen in het boek zelf. Dat geeft een verhaal altijd wel iets extra’s. Het verhoogt ook de spanning in het verhaal, omdat je op bepaalde momenten gewoon door wil lezen om te ontdekken wat er nu precies allemaal aan de hand is.

Monica Haak heeft een zeer fijne schrijfstijl. Ze heeft zich goed ingeleefd in haar primaire doelgroep en in de verschillende onderwerpen die aan bod komen. ‘De pijn die wij verbergen’ kent actuele thema’s, waaronder online pesten, prestatiedrang en dementie. Dit zal voor veel lezers wel herkenbare situaties opleveren en wie weet helpt het sommige lezers wel in hun eigen leven.

De vraag die het meeste speelt, is wie er achter het pestgedrag richting Fleur zit. Haak probeert haar lezers telkens op het verkeerde been te zetten. Er zijn namelijk genoeg personages die erachter zouden kunnen zitten. De ontknoping is vrij verrassend. Alle zaken uit ‘De pijn die wij verbergen’ komen bijeen en zorgen voor een afgerond verhaal. De auteur heeft wat mij betreft een zeer goede Young Adult geschreven.

Meer recensies van boekenbeschrijfster