Het verhaal van ‘Liefde van A tot Z’ lees je voornamelijk vanuit Zayneb en Adam, met heel soms een soort alwetende verteller tussendoor die wat extra uitleg geeft. Elk hoofdstuk laat een wonder en een rariteit zien. Als je dit boek aan het lezen bent of gelezen hebt, weet je waarom dat zo is. S.K. Ali vertelt dit verhaal zo op een mooie manier.

Doordat je de hoofdstukken om-en-om vanuit één van de hoofdpersonages leest, leer je ze allebei goed kennen. Je leest hen gevoelens en gedachten, waardoor je vaak al meer weet dan de andere personen uit het boek. Dat zorgt ervoor dat je lekker in het verhaal komt én blijft. Je wordt gedurende het boek steeds nieuwsgieriger hoe een en ander verder zal gaan.

Ali weet zowel Zayned als Adam goed neer te zetten. De personages maken veel mee in jonge leven en dat heeft ze gevormd tot ze zijn wie ze nu zijn. Tegelijkertijd groeien ze binnen het verhaal van ‘Liefde van A tot Z’. Ze maken hun eigen proces mee en dat is mooi om te lezen. Als je het boek uithebt, spookt dit verhaal met de beide personages nog wel even door je hoofd. Mooi gedaan!

Reacties op: Mooi verhaal met bijzondere personages

Liefde van A tot Z - S.K. Ali