Erg sterk begin

‘Onder invloed’ begint heel sterk, waardoor je meteen wordt meegenomen in het boek. Marijke Verhoeven weet hoe ze haar lezers als het ware het verhaal in kan trekken. Na dat sterke begin kabbelt het verhaal langzaam voort. Je hebt natuurlijk wel tijd nodig om de personages, de achtergronden en de omgeving te leren kennen, maar na dat krachtige begin had je meer verwacht.

Het verder lezen wordt wel beloond, want Verhoeven blijkt nog een aantal verrassingen voor haar lezers in petto te hebben. Hoe verder hoofdpersonage Emma in haar nieuwe wereld terecht komt, hoe meer je als lezer weer helemaal in het boek komt te zitten. Dat wordt alleen maar versterkt door de verrassende wendingen. Je ziet de meeste niet aankomen en dat geeft deze thriller een extra boost.

De ontknoping verloopt relatief snel, waardoor je een hoop informatie in korte tijd te verwerken krijgt. De auteur geeft je de antwoorden op de vragen die je hebt gekregen. Hier en daar had het wat mij betreft wat extra uitgewerkt mogen worden. Al met al is ‘Onder invloed’ een hele fijne en spannende thriller.

Meer recensies van boekenbeschrijfster