Strout kan schrijven

#BoekenBeyne 18 november 2019
Als je Oprah Winfrey een beetje volgt op socials gaat ze de laatste tijd nogal los over het boek 'Opnieuw Olive' van Elizabeth Strout, een vervolg op (maar kan ook op zich staan) Olive Kitteridge. Ik heb beiden op de e-reader geknald, want als Oprah het zegt, dan moet het wat zijn. Ik las eerder de Lucy Barton boeken van Strout en vond die heel fijn (aanraders!).
Zojuist Olive Kitteridge uitgelezen. Die Olive is me er eentje. Vanuit verschillende perspectieven krijg je zicht op haar rol in het leven van anderen en hoe ze worstelt met zichzelf (en haar humeur). Dealen met winst en verlies terwijl je beperkt wordt door je eigen tekortkomingen (waarop Olive maar weinig zicht heeft) is de rode draad. Het leven van alledag dus. Geen sprookje. Die Strout kan schrijven.

Meer recensies van #BoekenBeyne