Wat een lief boek

#BoekenBeyne 01 juli 2020
De Recepten van Mijn Vader van Jacky Durand is een lief boek dat gaat over een zoektocht naar liefde en erkenning. Hoofdpersoon Julien wil kok worden. Zijn vader, zelf kok en eigenaar van een restaurant, kookt met hart en ziel maar wil niet dat zijn zoon hetzelfde obsessieve pad inslaat. Julien moet studeren en iets belangrijks worden, vindt pa. Julien achtervolgt zijn vader, helpt zijn vader, zoekt continu erkenning bij die vader en verlaat zijn vader om zelf te leren koken. Pa weet moeilijk zijn liefde te tonen, beschadigd als hij is door verlies van liefde en ervaringen in Algerije. Hij stort zijn ziel in gerechten. De liefde voor lekker en zorgvuldig bereid eten krijgt prachtig vorm in De Recepten van Mijn Vader. Geen recepten in dit boek, maar je krijgt zin om op de eerste trein naar Frankrijk te springen en daar van de oorspronkelijke Franse keuken te genieten. Jacky Durand schreef een ingetogen, mooi boek. Ik heb genoten van deze lieve leeservaring. Ik waardeer ‘De Recepten van Mijn Vader’ met een #BoekenBeyne 8.

Meer recensies van #BoekenBeyne