Bij de buren binnenkijken....

Boekenbuizerd2019 04 oktober 2020
Ben gek op thrillers, maar zo nu en dan is een ander genre aan te raden. 'Een warm nest' is zo'n boek wat ik dan lees, de opvolger van "De ideale man" van Mathilda Hoekstra. Voor mij een heerlijke optie om in een andermans leven te stappen, zonder iets te hoeven op te lossen.

Het is deels autobiografisch, althans dat wordt gesuggereerd, maar ik mag hopen dat dit wat overdreven is.
Hoe dan ook, verwacht van dit boek niet teveel diepgang in de personages, maar de gebeurtenissen zijn opmerkelijk, soms hilarisch en herkenbaar. Ik raakte zeer geïrriteerd van sommige karakters, maar dat mag, dan heeft de schrijfster het goed gedaan......

Ik vind de schrijfstijl van Hoekstra direct, fris en ongecompliceerd. What you see, is what you get.

Als je kiest voor dit genre - en dat doen blijkbaar velen - dan mag je dit boek niet overslaan.

Meer recensies van Boekenbuizerd2019