Geen eendagsvlieg!

Boekenbuizerd2019 17 november 2019
Het blijf altijd afwachten als een debutant een tweede boek aflevert en zeker na een indrukwekkende thriller ‘als het verleden toekomst wordt’, waar het thema misbruik subtiel door het verhaal gaat.

Met ‘il Circolo’ - heb de juiste uitspraak op Google Translate opgezocht - slaat zij een nieuwe en opnieuw pakkende weg in.

Een zeer boeiende cover, dat mag ook wel eens gezegd worden en het weerspiegelt ook de lotgevallen van de vrouwelijke hoofdpersoon. De schrijfstijl is kenmerkend, weer tegenwoordige tijd en dat neemt je gelijk mee in de actie. Het verhaal en daar ga ik qua inhoud niet over uitweiden, is spannend, geloofwaardig en met diepgang van de karakters. Ik merk ook tijdens het lezen dat feiten kloppen, zoals beschrijvingen van de omgevingen. Knap, want ik ben een feitenfreak.

Een psychologische thriller van een nieuwe orde, Boomstra is geen eendagsvlieg.

Meer recensies van Boekenbuizerd2019