Knappe thriller…

Na vele omzwervingen wederom aangekomen bij het lezen van Verbroken Verleden door Marja Boomstra. Inmiddels kun je wel stellen dat deze auteur haar sporen begint te verdienen.

Boek nummer zes geloof ik en dat is het altijd maar afwachten of de nieuwe uitgave de zo kenmerkende kwaliteiten bevat van de voorgaande. Dan spreek ik vooral over de uitdieping van de karakters, het niet direct weggeven van de plots, onwerkelijk lijkende situaties die eigenlijk iedereen kan overkomen en natuurlijk de kenmerkende spanningsboog.

Zeer originele locatie, een cruise ship, met net zo zeer interessante karakters. Ik ga niet teveel prijsgeven rondom het boek zelf, maar ik vond het wederom een aanwinst. Flink de vaart erin, goede beschrijving van de beweegredenen van de hoofdpersoon en anderen. Het boek werkt mee door de verschillende gedachten in diverse lettertypes weer te geven. Of dit echt een aanwinst is moet iedereen zelf maar bepalen, ik zit zo in het boek dat het me niet eens opvalt.

De technische verklaringen in het verhaal kloppen wederom, bijvoorbeeld rechtsgang en het hanteren van technieken om een moord te plegen (er komen een aantal originele in voor).

Boomstra is verfrissend, direct en confronterend als je er voor openstaat. Knappe thriller…

Meer recensies van Boekenbuizerd2019