Knap vervolg!

Boekenbuizerd2019 04 oktober 2020
Dit boek is net vers van de pers en een vervolg op Il Circolo. Ik zat erop te wachten, want het einde van het vorige boek smaakte naar meer. De boeken van deze auteur zijn van een nieuwe soort thriller-genre en gaan vaak met de heersende old-school regels, zoals aantal plotwendingen etc., omtrent hoe boeken dienen geschreven te worden aan de haal.

Wel was ik benieuwd of Boomstra erin zou slagen om de gebeurtenissen rond de hoofdpersoon net zo boeiend en qua tempo te evenaren. En tempo hebben de boeken van Boomstra, voor sommigen soms teveel (wen daar maar aan, zou ik zeggen...)

Met ELIGIO bewijst Boomstra dat zij zich kan meten met menig gearriveerde thrillerschrijver. Zij pakt de draad gelijk op waar ze met het vorige boek was gebleven en het is vanaf moment 1 gelijk spannend, boeiend en dat vind ik zeer belangrijk geloofwaardig.

De hoofdpersoon wordt zeer goed beschreven en de schrijver zet een enorm raam open voor een inkijk in de gedachtenwereld van Lotte. En dat is tevens ook de kracht van haar schrijfstijl, intens, puur, met een juiste verwoording van emoties. Daarnaast is het gewoon een zeer goed uitgebalanceerde thriller met een onverwacht einde.

Als je de weersverwachtingen voor de komende week ziet, een reden te meer om dit boek te lezen.

Meer recensies van Boekenbuizerd2019