Zinderend verhaal, maar is het uit?

Boekenbuizerd2019 09 november 2021
Na diverse leesomzwervingen wederom weer beland bij Boomstra, dit keer Slangengif. Deze schrijver staat garant voor ontelbare plotwendingen, snelheid en het vermogen om mij telkens weer op het verkeerde been te brengen. Kortom, ik was benieuwd of zij wederom mij kan verrassen.

Het verhaal begint redelijk rustig, maar met een onderliggende zwart gevoel. Een leuk reisgezelschap in Egypte, een fotografe met een reportage opdracht en een op het eerste gezicht een niet zo gezellige collega. Maar dan gaat ze los, Boomstra dan. De fun reis in Egypte en Saoedi Arabiƫ ontaardt in een helse rit vol gevaren, intriges en vele onverwachte situaties. Wederom knap hoe zij de hoofdpersoon neerzet en haar langzamerhand transformeert tot een sterke anti-heldin.

By the way: de beschrijving van de landen en de omstandigheden zijn zeer professioneel en waarheidsgetrouw. Ik verdenk de auteur van een zekere reishistorie in dat gebied. Hoe dan ook, ik kon de warmte, geuren, stof en de spreekwoordelijke herrie van Cairo bij wijze van spreken vanuit het boek zien neerdalen/opstijgen.

Het is het vijfde boek in korte periode die ik van Marja Boomstra heb gelezen en ik krijg er niet genoeg van. Op het vervolg, althans daar leent het einde van het boek zich zeker voor. Zij heeft mij weer verrast.

Meer recensies van Boekenbuizerd2019