Spannend en meeslepend

Boektuin 10 mei 2023
Dit boek begon ik zonder verwachtingen, vooral omdat de reacties die ik hoorde vrij tegenstrijdig waren. Toch waren de mensen die het boek goed vonden vaak gek op het verhaal. Ikzelf heb uiteindelijk genoten en ging als een speer door dit verhaal.

Een groep jongeren gaat op vakantie met de camper. Ze raken gestrand op een heel afgelegen plek, dat blijkt geen toeval te zijn. Ze zijn het doelwit van een scherpschutter. Er ontvouwt een spannend en psychologisch spel waar het risico hoog oploopt.
De essentie van dit verhaal deed mij denken aan the Stanford prison experiment. Om te zien wat het met mensen doet om onder deze druk te staan en in zoveel gevaar te zijn… Ik denk dat Holly dit heel realistisch heeft neergezet en daarmee ook extra mijn aandacht het verhaal in trok.

De karakters zijn divers en hebben een uitgesproken eigen houding. Red haar denkwijze is soms heel grappig en bizar om te volgen (of eigenlijk niet te kunnen volgen). Haar chaos is interessant om te lezen en vond ik leuk (en herkenbaar, add hier). De spanning in het verhaal loopt op maar als lezer voelde ik dit ook. Ik raakte steeds meer vervlochten in dit plot en wilde snel verder lezen. Ook ging ik steeds meer vragen stellen bij mensen hun reacties, ze vervelend vinden of juist leuk. Op sommige vlakken was het verhaal voorspelbaar maar niet storend. Het plot zelf zit verder goed in elkaar en heeft mij toch zeker weten te verassen. Al met al dus een lekkere read, snel te lezen, creepy en spannend. En weet je mee te slepen.

Meer recensies van Boektuin