‘Wederom een lekkere thriller, met actuele thema’s.’

Boektuin 24 november 2022

Na aandringen van Maaike gaan Maaike en haar zus Judith samen op skivakantie. Als gezin kwamen ze hier veel, nu kunnen ze hier hun vader herdenken. Tegenwoordig zit Judith echter in de politiek en dat maakt deze trip heel anders. Dan verongelukt Judith en gaat Maaike op onderzoek uit.

Zoals ik gewend ben van de schrijfstijl van Suzanne Vermeer leest dit boek prettig weg. Er bouwt spanning op en je gaat jezelf steeds meer vragen stellen. Op gegeven moment had ik het gevoel dat het verhaal voorspelbaar ging worden. Toch viel dit erg mee, de opbouw is vrij voorspelbaar maar het plot toch niet. Het verhaal hield mij dan ook in zijn greep.

Huidige natuur en milieuproblemen zijn een thema in dit boek, een leuke extra als dit mensen tot nadenken aanzet. Er zit een deel familiedrama in. De emoties die loskomen maken dat je met Maaike haar karakter wat meer de diepte in gaat.
Spannend en actueel, écht in winters thema en setting, zeker een aanrader als je houdt van dit soort boeken.

Meer recensies van Boektuin