Een fantasierijk, betoverend verhaal in een bijzondere wereld. Een ijzersterk debuut

Boektuin 26 juli 2023
Prompt:
Welkom in de magische wereld van Hotel Magnifique met zijn gouden plafonds, champagnefonteinen en betoverende feesten. Elke nacht om klokslag 00.00 uur vertrekt het naar een nieuwe bestemming.
Wanneer Jani ontdekt dat Hotel Magnifique naar hun stad komt, grijpt ze haar kans. Ze regelt een baan in het hotel voor haar zusje Zosa en zichzelf. Eenmaal binnen verdwijnt Zosa echter spoorloos. Jani ontdekt algauw dat er duistere geheimen schuilgaan achter de glimmende façade. Met de knappe portier als haar enige bondgenoot probeert ze het mysterie te ontrafelen. Kan ze haar zus redden voor het te laat is?

Leeservaring
Jani en Zosa zijn twee zusjes die het alleen moeten redden in een harde wereld. Jani heeft altijd voor haar jongere zusje gezorgd sinds hun moeder er niet meer is. De advertentie in de krant over Hotel Magnifique geeft haar hoop op een ander leven voor hun beide. Zosa kan immers prachtig zingen. Hier begint hun avontuur en ken je inmiddels hun achtergrond. Al snel uit Jani zich als beschermende en koppige oudere zus die haar zusje beschermt. Over het hotel worden de gekste dingen vertelt maar dit blijkt nog betoverender dan gedacht. Zalen en sfeer zijn mooi omschreven en het is bijna niet voor te stellen hoe al deze magie er uit zal zien.

‘Normaal gesproken was magie zeldzaam, gevaarlijk, iets wat je tegen elke prijs moest vermijden. Maar op een of andere manier was het in het hotel het tegenovergestelde, en morgen zouden we misschien eindelijk de kans krijgen om dat zelf te ervaren.’

Al snel komt de duistere kant van deze mooie dingen om de hoek kijken. Jani en Bel leren we goed kennen en Jani wordt steeds meer te doorgronden. Als lezer ben je al snel van haar in de ban. De andere elementen van het verhaal, daar moest ik even inkomen. Als er echter meer draadjes van het plot komen om te volgen zit ik er helemaal in en heb ik in no time het boek uit. Ik word in de greep gehouden door onophoudelijke tegenslagen en uitwegen en de emotionele ontwikkelingen van Jani en Bel. Wat een heerlijk persoon en mooie wereld. Prachtige uitkomst als uiteindelijk alles zijn weg vindt.

Meer recensies van Boektuin