De duistere kant van het verhaal

Boektuin 04 mei 2023
Dit boek werd mij aangeraden en maakte mij al snel nieuwsgierig. Ik heb Peter Pan altijd een interessant verhaal gevonden en heb de oude versie van de film gekeken en het boek gelezen. Ik was dus benieuwd wat Christina Henry van haar versie van het verhaal gemaakt had.

Een andere kant van het verhaal. Dit is hoe het echt gegaan is. Peter Pan is helemaal niet zo leuk, en na het lezen van dit verhaal zul je hem voor goed anders zien. Lost boy is een spannende en vlotte andere waarheid van het verhaal van Peter Pan. Hij is dan ook niet de verteller en hoofdpersoon in dit boek.

Eigenlijk is dit een origin story. Een andere kijk op het verhaal, hoe het wél ging. Het is dan ook een beetje horror soms en zit vol spanning. De details kloppen met het originele verhaal en toch is het verhaal heel anders. Dit vind ik heel knap gedaan. Het originele sprookje was ook niet zo mooi als het overkwam, en verwerkt is in Disneyfilms en boeken. Toch is het verhaal dat Christina Henry neerzet weer heel anders én heeft het een frisse invalshoek. Erg sterk!

Het verhaal leest gemakkelijk weg en houd je in zijn greep. Het is spannend en fantasierijk. Het kan wat voorspelbaar zijn, maar gaat niet vervelen. Ideaal vanaf een jaar of 16, maar als volwassene zeker ook leuk. Echt een aanrader.

Meer recensies van Boektuin