Sterk en emotioneel nieuw deel

Boektuin 16 juni 2023
‘Na die nacht’ is de nieuwste thriller in de Will Trent reeks. In dit deel over Will, Sara en Faith worden de weer geconfronteerd met zaken die persoonlijk worden en leren we nieuwe dingen over favoriete karakters.
We duiken in ‘Na die nacht’ in een heftig stuk verleden van Sara. Dit trauma is al vijftien jaar geleden en inmiddels heeft ze haar leven weer opgebouwd. Alles komt weer boven omdat Sara een meisje op de spoedeisende hulp krijgt die veel vergelijkbare symptomen laat zien. Om gerechtigheid te halen voor dit meisje moet ze alles weer bovenhalen.
‘Sara wist niet of Dani Cooper zou sterven, maar ze zwoer op het hart van het meisje dat ze alles zou doen om de man die haar verkracht had te stoppen.’

Will Trent is een bijzonder karakter waar ik gek op ben. Toch is in dit deel mijn liefde en respect voor Sara en Amanda enorm gegroeid. Elk karakter is zo sterk neergezet en laat een bijzonder nieuw stukje van zichzelf zien. Ook vond ik de rollen van Faith en Jeremy in dit deel mooi. Hoe de karakters weer zijn neergezet is geweldig!

Het thema van dit boek is heftig. Verkrachting, misbruik, ontvoering en drogeren komen voor. Dit zijn belangrijke thema’s waar naar mijn mening goed mee om is gegaan. Je leest en leert veel vanuit het perspectief van een slachtoffer zoveel jaren later. Dit laat mooi zien wat de lange termijneffecten kunnen zijn, en dat iemand zijn hele leven hiermee zal lopen.

Een heerlijke en sterkte thriller. Vooral onderhuidse spanning en meevoelen met de karakters. Er blijkt veel research uit het verhaal, bijvoorbeeld de kundigheid van de artsen en medische procedures. Het plot is goed met een twist aan het einde. Ik waande mij echt weer even in de wereld van Will en Sara en hun onderzoek. Ik kijk al uit naar de volgende!

Meer recensies van Boektuin