Leuk boek voor de liefhebbers van slow burn of lgbtq-romances.

Booksanddreamz 12 oktober 2021
Vandaag is de releasedag van “Heb je het al gehoord?” van Meryl Wilsner. Deze feelgood wordt uitgegeven door uitgeverij Zomer & Keuning en vandaag start meteen ook de blogtour, waarvan ik deel mag uitmaken. Van harte dankjewel hiervoor @zomerkeuning!

Het verhaal gaat over Emma en Jo, die beiden werken in de filmindustrie in Los Angeles. Jo is filmproducer en Emma is haar persoonlijke assistente. Ze gaan samen naar een award-uitreiking en worden daardoor plots als stel gebombardeerd in de sensatieblaadjes. Sinds dat moment op de rode loper houdt de paparazzi hen allebei scherp in de gaten. Jo en Emma geven geen commentaar op de roddels en hopen dat de paparazzi hen snel gerust laten. Ze worden echter ook op de werkvloer in het oog gehouden. Wanneer dan ook nog een collega informatie lekt naar de pers worden de roddels in stand gehouden. Maar wat moeten Jo en Emma doen als ze werkelijk gevoelens voor elkaar krijgen?

De cover van dit boek spreekt me heel erg aan: kleurrijk en met een duidelijke hint naar “gossip and glamour”. Ook de korte inhoud maakt dat je dit boek wil lezen, want laat ons eerlijk zijn: iedereen houdt wel van de laatste nieuwtjes over bekende personen. Een rode loper en paparazzi in de buurt zijn altijd goed als thema.
Het boek is zeer vlot geschreven. De hoofdstukken worden verteld vanuit de perspectieven van Emma en Jo. Het is een leuk verhaal, maar persoonlijk vond ik het soms wat langdradig. Het gaat voortdurend over Emma en Jo en hier en daar duiken de zus van Emma en de beste vriendin van Jo eens op in het verhaal. Ik had graag wat meer personages diepgaander aan bod zien komen en het tempo mocht wat hoger liggen.
Toch zijn er voldoende leuke elementen, zoals feestjes en weekendjes weg. Als je houdt van slow burn of lgbtq-romances is dit zeker wel een leuk boek.

Meer recensies van Booksanddreamz