Heel spannend!

@booksby_pam 23 mei 2022
Op glad ijs - E.M.R. Koopman

Op glas ijs is een verhalenbundel met drie ontzettend, spannende korte verhalen! De schrijfstijl van Koopman is heel erg fijn. De verhalen zijn in het ik-perspectief, waardoor je meteen in het verhaal komt en ook de gedachten van de hoofdpersonage weet. Het eerste verhaal ‘Dezelfde Golflengte’ vond ik de leukste van de drie. Het was spannend en het verhaal bevatte een goede persoonlijke ontwikkeling. ‘Op glas ijs’ was ook heel leuk, maar ik bleef met heel veel vragen achter. Het laatste korte verhaal ‘Onze man van weinig woorden’ was een verhaal dat heerlijk weglas. Het jammere was dat hier ineens van persoon werd gewisseld, wat even verwarrend was. Het paste heel goed bij het verhaal, maar het was in contrast met de andere twee verhalen.

Ik heb echt genoten van de korte verhalen!

Flaptekst:
In deze verhalenbundel vind je drie verhalen geschreven door E. M. R. Koopman. Het spannende kortverhaal 'Op glad ijs' gaat over vervalste schilderijen en mislukte deals. Daarna volgt een avontuurlijk verhaal over een doof meisje, die na een aardbeving op pad gaat om te kijken of haar opa nog leeft. Tot slot het romantische oorlogsverhaal 'Onze man van weinig woorden', over een jongeman die moet onderduiken bij de schoonouders van zijn broer. Kortom, een verhalenbundel vol spanning en eigenwijze personages!

Dank je wel @booksandbutterfliesuitgeverij voor dit recensie exemplaar.

Meer recensies van @booksby_pam