Zoveel spanning in een aantal pagina’s

@booksby_pam 30 april 2022
Twintig minuten - bundel kortverhalen (ebook)

Het laatste jaar heb ik meerdere bundels met korte verhalen gelezen en ik blijf me verbazen over hoe de schrijvers zo veel spanning, informatie of humor in zo weinig woorden kunnen overbrengen. Vooral ‘Twintig minuten’ was echt heel vermakelijk. In maximaal 9 pagina’s wisten de schrijvers je nieuwsgierig te maken, de spanning erin te houden en bijna telkens weer te verassen. De bundel bevat 10 spannende verhalen en soms wil je nog een aantal pagina’s meer. Mijn favoriete verhaal van deze 10 verhalen was ‘Emily’s lot’ van Melanie Steentjes. Het verhaal was echt heel spannend en had een zeer onverwacht einde.

Flaptekst:
Eén seconde. Meer heeft iemand niet nodig om een andere mens te doden. Eén seconde maar. Een weloverwogen – of net niet – besluit om te doden, dat niet meer teruggenomen kan worden.

Tien verhalen van tien verschillende auteurs hebben één ding gemeen: een race tegen de klok.

Dank je wel books and butterflies voor dit recensie exemplaar.

Meer recensies van @booksby_pam