Hof van Zilveren Vlammen – Sarah J. Maas

‘In het begin
En aan het eind
Was er Duisternis
En verder niets’

Dit was mijn eerste reread van het jaar. Vorig jaar heb ik het vierde deel in de ACOTAR serie ontvangen en heb het boek meteen in een aantal dagen uitgelezen. Ik besloot het jaar goed te starten met het lezen van Hof van Zilveren Vlammen en wat ben ik blij dat ik dat heb gedaan. Het was ontzettend fijn om terug te zijn in Prythian. Ik beleefde het verhaal deze keer veel meer en heb er eigenlijk geen woorden voor.

Het verhaal wordt verteld vanuit het perspectief van Nesta en Cassian. Je gaat de personages beter begrijpen en komt dingen te weten uit hun verleden, ook snap je hun gedachten beter.
Sarah J. Maas heeft zichzelf overtroffen in dit deel als het gaat om de persoonlijke groei van de karakters. Het verhaal gaat over Nesta en Cassian, over wat zij mee- en doormaken na de oorlog met Hybern, maar het hoofdverhaal sluipt er ook doorheen. De spanning wordt goed opgebouwd en je komt ook meer te weten over wat er speelt in het leven van de andere personages. De schrijfstijl van Sarah J. Maas is ontzettend fijn en beeldend. Er wordt veel beschreven, maar het is bij Maas nooit zonder reden. Je leest er zo doorheen. De gebieden worden prachtig en uitgebreid beschreven, alsof je zelf in Prythian bent en meekijkt met de (heftige) avonturen.
Persoonlijk ben ik geen fan van expliciete scenes, waardoor ik het verhaal de vorige keer heel overweldigend vond. Deze keer was ik voorbereid en kon ik dit links laten liggen, maar het hoort wel bij de persoonlijke ontwikkelingen van de personages. Het verhaal zit dan ook weer ijzersterk in elkaar.

Zonder twijfel, 5 sterren!

Meer recensies van @booksby_pam