Alleen in films

We maken in deel 1 kennis met de zestienjarige Babet. Ze gaat in de zomervakantie op een Franse camping werken. Ze deelt haar stacaravan met de Belgische Lisa. Lisa is nogal een sloddervos en maakt eigenlijk niet schoon…
Ook ontmoet ze een ander camping-collega en dat is Sven, een erg knappe jongen. Babet vindt hem steeds leuker, maar is dit andersom ook zo?
Tegelijkertijd heeft de Franse Julien zijn oog laten vallen op Babet en pakt hij haar helemaal in met zijn zuidelijke charmes. Maar is Babet wel leuk genoeg voor een vriendje en heel leuk die aandacht van Julien, maar hoe moet het nu verder met Sven. Dilemma!!

De voorkant van het boek is met al die kleuren supervrolijk een geeft je gelijk een vakantiegevoel! Wat ontzettend leuk gedaan zo!

De schrijfstijl van Henriët is vlot, makkelijk leesbaar en zeker geschikt vanaf 13 jaar! Je vliegt zo door het verhaal heen en past goed bij meiden van die leeftijd. Zelf vond ik het ook erg leuk om te lezen.

De onderwerpen die aan bod komen zullen heel herkenbaar zijn; onzekerheid, niet alleen over het uiterlijk maar ook of iemand je wel leuk vindt, je eerste verliefdheid, vriendje etc.

De personages in het verhaal leer je al goed kennen. Babet is onzeker over zichzelf maar wat stoer juist om vakantiewerk te gaan doen in Frankrijk. Ze maakt leuke, maar ook minder leuke dingen mee op de camping. Lisa en Sven zijn ook heerlijke personages. En dan madam Dupont ofwel mevrouw Kortlont, wat een vrouw haha. Maar toch verrast ze je ook wel weer.

‘Alleen in films’ is een leuk zomers verhaal over een vakantiebaantje op de camping, verliefd zijn en je zelfbeeld. Een aanrader voor jonge meiden, maar stiekem ook gewoon leuk om zelf te lezen!

Meer recensies van Bookstagram_ilona