Een origineel en verrassend verhaal!

Bookstagram_ilona 26 oktober 2023
Toen we ons mochten inschrijven voor de blogtours van uitgeverij Zilverspoor, viel ‘de sleuteldrager’ me gelijk op! De cover sprong er echt uit en was na het lezen van de flaptekst echt heel benieuwd naar dit verhaal. Een magische triller is voor mij een totaal nieuw genre dus kon niet wachten om erin te starten. Nou de verwachtingen zijn zeker waar gemaakt!

Charlotte de Winter heeft met dit verhaal iets bijzonders neergezet! Wat een fantastisch eerste deel is dit! 'De sleuteldrager' is een combinatie van een moordonderzoek en een paranormale wereld. Een verhaal wat je doet gruwelen, je laat genieten van de magische aspecten en je laat zwijmelen bij de liefdesontwikkelingen.

In het begin is het even zoeken om goed in het verhaal te komen, niet omdat het geen goed verhaal is maar omdat het vanuit meerdere perspectieven en tijdslijnen is geschreven. Maar door de vlotte en beeldende schrijfstijl ben je hier als lezer snel aan gewend en dan is het alleen nog maar genieten van het verhaal.

De personages zijn goed uitgewerkt en maken op hun eigen manier groei door. Ook de gaven worden door het verhaal heen goed uitgelegd waardoor je als lezer een goed beeld krijgt. Er zit een mooie spanningsopbouw in het verhaal en hoe dichter bij het plot hoe meer spanning er komt. Het open eind zorgt ervoor dat je al nieuwsgierig wordt gemaakt naar het volgende deel. Want er zijn nog wat gebeurtenissen die zeker een vervolg nodig hebben. Ik ben heel benieuwd hoe dit verder gaat verlopen!

'De sleuteldrager' is een origineel en verrassend verhaal waarin de magische elementen goed zijn verwerkt en mooi met elkaar verweven zijn. Ik heb echt genoten van dit verhaal en kijk dan ook al uit naar het vervolg.

Meer recensies van Bookstagram_ilona