Een mooi, indrukwekkend en heftig verhaal!

Na het lezen van ‘Het Kersenspoor’ en ‘De vergeten spionne’ waren mijn verwachtingen hoog bij dit verhaal. Zou dit verhaal me weer net zo raken als de vorige verhalen? Het wist mij zelfs nog meer te raken dan haar vorige boeken en die waren al zo prachtig!

In dit verhaal volgen we twee verhaallijnen. Het ene verhaal speelt zich af midden in de WOII, het jaar 1943, en in deze verhaallijn volgen we de gebeurtenissen in Napels. De tweede verhaallijn speelt zich af in de jaren 60 en daarin lezen we over glamour, het luxe leventje van een actrice in het altijd bruisende Hollywood.

Wat ik altijd zo fijn vind aan de boeken van Sarah Steele, is de beeldende, vlotte en realistische schrijfstijl. Je leest het alsof je naar een film aan het kijken bent. De personages komen tot leven en je kan dan ook niet anders dan met ze meeleven. Je voelt wat de oorlog doet in Napels en krijgt op deze manier een stukje geschiedenis mee wat bij mij niet bekend was en dan ook zeker interessant is om te lezen. Het knappe is dat de verhaallijnen eerst totaal los staan van elkaar maar dat het aan het einde moeiteloos in elkaar overloopt, zo dat je als lezer alleen maar kan denken, Wow wat is dit prachtig gedaan!

De personages zijn mooi en realistisch uitgewerkt en wat zijn ze geweldig! Lola is een vrouw waar je eerst niet zo goed hoogte van krijgt, maar uiteindelijk leer je haar geschiedenis kennen en besef je wat voor sterke vrouw ze eigenlijk is. Dan de andere vrouwen uit Napels; Luisa en Rosa. Jeetje deze vrouwen zijn fantastisch en stelen toch echt de show in dit boek!  De mannen in dit verhaal..tja..bij de een kon ik wat meer begrip opbrengen dan bij de ander maar alles bij elkaar zorgen ze er wel voor dat het verhaal compleet is.

‘De stem van Napels’ is een mooi, indrukwekkend en heftig verhaal. Het geeft je een ander inkijkje van de oorlog en laat een kant zien waar de vrouwen opkomen voor hun mannen. Een verhaal vol kracht en hoop naast alle gruwelijkheden van de oorlog. Dit verhaal heeft veel indruk gemaakt en is zeker een aanrader om te gaan lezen!

Meer recensies van Bookstagram_ilona