Wat een prachtig verhaal!

Korte inhoud:
De zeventienjarige Victoria Nash groeit op met haar vader, oom en broer Seth.
Op een dag, als ze onderweg is met een wagen vol perziken, ontmoet ze Wil Moon, een aantrekkelijke jongeman. Ze kan hem natuurlijk negeren en gewoon doorlopen maar dat doet ze niet. Of dit verstandig is….Net zoals een enkele regenbui de oevers van een rivier kan uithollen en haar loop kan veranderen, zo zal deze toevallige ontmoeting het leven van Victoria compleet op zijn kop zetten en uitwissen wie ze daarvoor was. Ze wordt op een gegeven moment zelfs gedwongen om de natuur in te vluchten en haar leven, en haar kostbaarste bezit, achter zich te laten.

De cover van ‘Ga als een rivier’ is echt prachtig. Niet alleen mooi om naar de kijken maar het is zelfs ook voelbaar….ja echt! De cover is zacht  en voelt aan als een perzik. Dus past echt fantastisch bij het verhaal!

In het begin moest ik er echt inkomen qua schrijfstijl. De proloog vond ik wat lastig lezen. Maar hoe verder het verhaal hoe meer het me greep. De zinnen zijn soms wat lang, maar heel poëtisch. Het is niet een verhaal wat makkelijk leest, maar de mooie quotes in het verhaal maken dat helemaal goed.

De omgeving, natuur en dieren worden heel beeldend en realistisch omschreven. Het neemt je mee op reis en je komt naast de persoon in het verhaal te staan.

Het verhaal is puur, rauw, vol verdriet met thema’s als tegenslag, racisme, onderdrukking van de vrouw, maar ook de hoop en kracht om verder te gaan en alles weer opnieuw op te bouwen komt sterk naar voren. Veel thema’s die verwerkt worden in het verhaal, waardoor het me de ene keer wel meer raakte dan de andere keer maar het boek heeft me verrast, geraakt en heeft ervoor gezorgd dat ik dit verhaal niet zo snel vergeet.

Het verhaal wordt vergeleken met ‘Waar de rivierkreeften zingen’….nou geen idee…ik denk dat ik één van de weinigen bent die dat verhaal nog niet heeft gelezen haha. Maar het maakt me nu wel nieuwsgierig.

‘Ga als een rivier’ is een aanrader om te gaan lezen. Een mooi, aangrijpend verhaal, vol met prachtige zinnen. Een verhaal wat nog lang bij je blijft!

Meer recensies van Bookstagram_ilona