Echt een aanrader!

‘Gelijkgeborene’ is het eerste boek in een duologie over Siliah en voor mij een eerste kennismaking met het schrijfwerk van Mirjam en wat heeft dit verhaal mij verrast!

De schrijfstijl van Mirjam is vlot en beeldend waardoor je door het verhaal heen vliegt en het lijkt wel alsof je naar een film aan het kijken bent. Het is een verhaal vol avontuur en houdt je tot aan de laatste bladzijde in zijn greep. In het begin was het vanwege de vele personages er even inkomen maar eenmaal gewend aan alle namen is het alleen maar genieten.

Dit verhaal draait vooral om Siliah, maar ook de andere personages komen voldoende aan bod om ze toch iets te leren kennen. Siliah, is een stoere, niet op haar mondje gevallen vrouw die in een maatschappij leeft waarin mannen het voor het zeggen hebben. Ze verlangt naar vrijheid en avontuur maar misschien nog wel meer naar echte liefde, maar wat maakt ze het de mannen lastig met haar temperament en haar opmerkingen! Wat een heerlijk personage!

Het verhaal heeft een mooie opbouw waarin ook een mooie diepgang inkomt naarmate we de personages leren kennen. Het verhaal zit vol onverwachte wendingen en op het einde was mijn reactie, “Nee! Ik wil nu verder lezen om te weten hoe het verder gaat!” Maar helaas is het daar nog even op wachten (wanneer komt deel 2 haha!).

Wat ontzettend tof aan dit boek is, is de playlist van Spotify die erbij hoort. Nou is een playlist niet nieuw maar wel als de qr code van een liedje aan het begin of ergens een halverwege een hoofdstuk erbij staat. De muziek die is uitgezocht past echt perfect bij het verhaal en neemt je tijdens het lezen mee op het avontuur.

Ondanks dat ik ‘De sage van Aya: Grootheerser en Regentes' nog niet heb gelezen en er in dit boek wat verwijzingen zijn, is het zeker goed los te lezen.

‘De sage van Aya: Grootheerser en Regentes' staan dan ook zeker op mijn lijst om te gaan lezen.

Hou je van een verhaal wat zich afspeelt in de late Middeleeuwen, vol avontuur en spanning zit en waar een sterke vrouw de mannen de baas is…, dan is dit echt een aanrader om te lezen!

Meer recensies van Bookstagram_ilona