Een aanrader voor jong en oud

Dit boek werd me aangeraden om te gaan lezen en wow wat is dit een fantastisch boek! Niet alleen de cover is aantrekkelijk en vol met details, ook de tekeningen die bij het verhaal horen zijn echt verbluffend!

‘Het hart van een giraf is ongelooflijk groot’ is een verhaal wat niet zomaar een verhaal is. Elk hoofdstuk begint met een wetenswaardig feitje, is het waar of niet waar? Het is origineel en het nodigt uit om hierover in gesprek te gaan. Daarnaast is een avonturenverhaal, een zoektocht over het verlangen om deel uit te maken van een familie, gezien te worden, te mogen zijn wie je bent en om je eigen plekje in de wereld te vinden.

De laatste tijd gaat het erover dat kinderen rijke teksten moeten lezen om ze zo beter te laten worden in o.a. begrijpend lezen. Nou als er één boek is wat daaronder valt, dan is het dit boek wel. Mooie, bijna poëtische, zinnen die ook nog eens je fantasie prikkelen en je meenemen in een wonderlijke wereld vol met prachtige natuur en de meest wonderbaarlijke fantasiedieren.

Dit boek is voor kinderen vanaf 9 jaar goed zelf te lezen, maar op de achterkant staat “betovert lezers van 9 tot 109”. Daar ben ik het helemaal mee eens! Dit is een verhaal wat door iedereen gelezen zou moeten worden!

Meer recensies van Bookstagram_ilona