Prachtig debuut!

‘Het meisje bij het venster’ is het debuut van Frank Peters en het is echt een prachtig debuut geworden! Het verhaal is niet te plaatsen in één genre omdat het meer is dan dat.

Het is een verhaal vol avontuur, misdaad, historie, kunst en liefde. De passie voor kunst die Frank heeft is goed voelbaar door het hele verhaal en vol details uitgewerkt waardoor het verhaal goed tot leven komt.

De cover komt mysterieus over. Op de achtergrond zie je een grote brand waardoor je als lezer nieuwsgierig wordt gemaakt. Het fijne vind ik altijd als een cover een goede link heeft met verhaal maar dat je hier pas later duidelijkheid over krijgt.

Frank heeft een unieke schrijfstijl waar ik eerlijk gezegd eerst even aan moest wennen. Het boek wordt voor grotendeels vanuit Rik verteld (ik-perspectief) maar wordt ook afgewisseld met gebeurtenissen uit heden / verleden (vanuit andere perspectieven geschreven) die, hoe verder je in het verhaal komt, allemaal belangrijk zijn voor het verhaal. Eenmaal aan gewend merkte ik dat het verhaal me uiteindelijk wist te pakken en ik ook door wilde lezen.

De opbouw in het verhaal vind ik krachtig gedaan. De spanning wordt steeds ietsje opgevoerd zodat je als lezer mee wil speuren en hoopt dat Rik en Sandra iets weten te vinden. Je denkt te weten welke kant het op gaat maar dan komt er weer een plotwending waardoor het verhaal ineens weer anders wordt.

Ditzelfde heb je met de personages in dit verhaal. Ze zijn sterk neergezet en op het eerste gezicht zijn de karakters duidelijk, maar toch ligt er een mysterieus laagje over hun heen. Laten de personages wel zien wie ze werkelijk zijn? Ik heb gelezen dat er een vervolg komt, dus ik ben zeker nieuwsgierig gemaakt.

‘Het meisje bij het venster’ is een verhaal wat je verder laat kijken dan alleen de buitenkant. Het verhaal verdient absoluut de aandacht en raad ik dan ook echt aan om te gaan lezen.

Meer recensies van Bookstagram_ilona