Fantastisch verhaal!

In het Rubensmeisje leren we Eva kennen, die kunstgeschiedenis studeert. Door haar afstudeerscriptie over schilder Peter Paul Rubens krijgt ze een baan aangeboden in het museum.
Haar absolute droombaan!
Net voordat ze met haar baan start, ontmoet ze de wereldberoemde Amsterdamse rockster Daniël 'Dan' Davidson.
Wat volgt is een heerlijk romantisch weekend in New York. Maar dan vraagt Dan om met hem mee te gaan op tournee door Azië. Eva weigert dit, omdat ze haar droombaan niet wil opgeven. Dan begrijpt dit niet en ze gaan uit elkaar. Dit blijkt moeilijker dan gedacht.
Eva krijgt de kans om in Wenen op een tentoonstelling van Rubens het museum te vertegenwoordigen.
Dit doet ze natuurlijk heel graag, ver bij Daniël vandaan...Toch...?

Eigen mening:
Eva en Dan, daar ga je gewoon van houden. Maar Dan ga je op een gegeven moment ook wel haten.
Eva, zet alles opzij voor haar baan, misschien wel teveel.
Staat voor iedereen klaar, maar vergeet misschien zichzelf wel.
Dan, is een man met een rugzakje. Heeft veel beleefd en dat maakt tot wie hij nu is. Ook hij staat voor iedereen klaar, maar vindt het moeilijk om mensen dichtbij te laten komen

Wat is dit toch weer een fantastisch boek om te lezen! Het leest heerlijk vlot, de vaart zit er goed in.
Ook in dit verhaal zitten veel thema's verwerkt: vooral liefde en vertrouwen, maar ook familie, vrienden, verdriet en social media. Een boek vol emoties en ook nog een stuk kunstgeschiedenis!
Ook komt hier duidelijk de liefde, die Esther heeft voor de werken van Rubens en de stad Wenen naar voren. Je voelt dit het hele boek door!
Ik was niet bekend met de werken van Rubens, maar heb ze zeker opgezocht.
De cover hoort echt bij dit verhaal. Uiteindelijk snap je waarom.

Dit is echt een prachtig boek om te lezen! Ik heb erg genoten van Eva en Dan.
Gelukkig heb ik nog een paar boeken van Esther te lezen!

Oh nog iets: Don't judge a book by its cover 'til you've read the book!

Meer recensies van Bookstagram_ilona