Mooi debuut

bookswithonno 26 mei 2021
De Tweede Stem is een goed geschreven boek waar ik in één dag doorheen vloog. Ik kon me erg vinden in de hoofdpersoon (Mette) doordat ze erg realistisch geschreven is. Door de ogen van Mette komen er verschillende belangrijke thema’s aan bot zoals grensoverschrijdend gedrag, seksualiteit en gescheiden ouders. Ik denk dat veel jongeren veel baat hebben bij het lezen over deze onderwerpen. Ondanks dat er zwaardere thema’s in het boek zitten, is het echt geen zwaar boek om te lezen! Ik vond het super leuk om te lezen over de musical, omdat ik zelf dol ben op musicals, en vond het ook erg leuk dat er een beetje romantiek in het boek zat. De combinatie tussen zwaar en luchtig was naar mijn mening erg goed gedaan. Het enige waar ik mijn mening niet zo goed over kan vormen is het einde van het boek. Het voelde nogal abrupt, maar ik snap ook dat het boek een shortie is en dus niet te lang kon worden. Toch had ik graag een paar bladzijdes extra gehad. Tot slot zou ik dit boek zeker aanraden! Vooral aan jongeren, maar ook aan jong-volwassen en volwassenen. Ik denk dat we ons allemaal kunnen herkennen in Mette, hoe oud we ook zijn, en daarnaast vinden we het (denk ik) allemaal wel eens fijn om een boek in één ruk uit te kunnen lezen. 3.5/5 sterren

Graag wil ik Blossom Books bedanken voor het recensie-exemplaar.

Meer recensies van bookswithonno