Super uniek verhaal

bookswithonno 25 mei 2021
Wow, dit is echt zo’n boek waar je een paar dagen over moet nadenken om uit te vogelen wat je zojuist gelezen hebt! Wat maakte dit boek zo speciaal? Ten eerste was de schrijfstijl onwijs mooi. Deze quote reflecteert de stijl die het hele boek aanwezig is:

“Vredige feiten komen bij me boven als oude vingertekeningen op glas, niet meer dan sporen.” (P. 7-8)

Verder dacht ik er later pas aan dat het geslacht van Jude (de hoofdpersoon) nooit genoemd is. Dit vind ik super uniek en het maakt voor mij het boek een stuk interessanter. Tot mijn schrik kwam ik erachter dat ik in de veronderstelling was geweest dat Jude een “ze” was ondanks dat dit nooit genoemd was

Naast pluspunten heb ik jammer genoeg ook een paar minpunten. Het boek bevat namelijk insta-love en daar ben ik persoonlijk niet weg van. Ook was Jude soms naïef en dat ergerde me. Als laatste had het me leuk geleken meer te weten te komen over Henry, een personage dat erg interessant is maar waar maar kort over verteld word.

Tot slot heb ik dit boek met plezier gelezen en ben ik eerlijk gezegd nog steeds aan het nadenken over wat ik nou precies gelezen heb, maar dat is prima. Dit is echt zo’n boek waar iedereen een eigen interpretatie van heeft.

Graag wil ik VIB Young Adult bedanken voor het recensie-exemplaar.

Meer recensies van bookswithonno