Een vlot lezende roman met een twist

Brandy 18 april 2022
Samenvatting
De vrienden van Billy zijn al verder in hun leven dan Billy is. Ze moet nog steeds de man van haar dromen ontmoeten en haar baan is ook niet alles. Wanneer ze tijdens een reisje van werk de directeur beter leert kennen begint ze gevoelens te ontwikkelen voor hem. Echter houdt hij haar op afstand en daarnaast lijkt zijn verleden ook een taboe te zijn.

Review:
Het verhaal is geschreven vanuit 2 perspectieven. Die van Billy (het hoofdpersonage) en Carmen, wie dit is hou ik geheim.om spoilers te voorkomen. Het verhaal speelt zich af in het nu en het hoofdthema is, zoals bij vele FeelGood boeken uiteraard, de liefde.
Dit is het eerste boek dat ik van Gillian heb gelezen en ik moet zeggen dat het zo lekker is geschreven dat ik door het boek heen vloog. Er zit een duidelijk verschil tussen de 2 perspectieven waaruit is geschreven en langzaam aan komt het allemaal samen.
Het verhaal begint met een situatie waarbij het hoofdpersoon verandering wenst, kenmerkend voor FeelGood. Alleen waar dit normaal langzaam aan gebeurd en voorspelbaar is, had dit verhaal zeker nog wat hobbels in de weg waardoor je als lezer zeker niet weet hoe het verhaal gaat eindigen.

Ik heb dit boek mogen lezen voor de World of Romance boekenlounge en ben blij dat ik via deze weg kennis heb kunnen maken met Gillian King. Ik ben verrast door de heerlijke schrijfwijze en de originaliteit van het verhaal, echter vond ik het verhaal soms inhoudelijk zwaar en dat is dus iets wat ik zelf persoonlijk niet wens in een FeelGood. In de toekomst zal ik nog een ander boek van Gillian King gaan lezen om te ervaren of dit enkel bij dit boek de situatie was of dat dit haar boeken kenmerkt.

Beoordeling:
Ik geef dit boek 3 van de 5 sterren.

Kleine spoiler die ik wel benoemd wil hebben (je kan ervoor kiezen hier te stoppen met lezen).
Ik wil wel benoemen dat dit verhaal triggers kan hebben wanneer je een iemand bent verloren in directe kring.

Meer recensies van Brandy