Creatieve insteek!

BregBlogt 31 oktober 2022
Deel 1, Opgescheept, las ik eerder in 2022. Het idee van deze serie is erg leuk en een creatieve insteek: 3 meiden van begin 20 die in een speciaal programma van een woningstichting meedoen. Ze krijgen een appartement toegewezen waar ze met 2 anderen gaan wonen. Tot het moment van verhuizing kennen ze elkaar nog niet. In deel 1 volg je de ontluikende vriendschap en de worstelingen van de 3 dames apart. In deel 2 ga je 2 jaar vooruit in de tijd.

Wat ik leuk vind is om te zien hoe Else, Jenny en Lindsay zich ontwikkelen en welke keuzes ze maken, ook al zijn die niet altijd even makkelijk. De schrijfstijl en de manier waarop ze spreken en denken sprak mij helaas niet altijd aan. Soms vond ik het iets te gemaakt en de dames een beetje truttig, vooral Jenny. Misschien was dat de bedoeling en anders kan het ook komen omdat ik een 40-plusser ben en ik sinds m'n twintiger jaren al wat stappen in mijn ontwikkeling heb gemaakt. Het zorgde er bij mij in ieder geval voor dat ik wat lastig in de flow bleef en dat het verhaal me niet echt pakte. Ik vind het lastig om dit zo te beschrijven, maar ik sta ook voor eerlijke reviews. Dit alles neemt niet weg dat ik het echt onwijs stoer van Lianne Reijntjes dat ze dit 3e boek in eigen beheer heeft uitgegeven, dat is absoluut iets om trots op te zijn.

Meer recensies van BregBlogt