Mooie verzameling van 17 schrijvers/schrijfsters kerstverhalen

Brigitte 29 december 2019
Recensie - Dansen in de Sneeuw - uitgeverij Mozaïek - 17 verschillende schrijvers
29 december 2019 opgemaakt

Deze bundel is een mooie verzameling van kerstverhalen. 17 schrijvers/schrijfsters maakten een kortverhaal rond de beleving van de kerstperiode. Het verhaal gaat niet altijd over de kerstperiode zelf, maar verteld ook over iets dat rond die periode gebeurde. Bv. Hoe ga je als moeder om als je ontdekt dat je zoon patronen met lachgas in zijn bureau verstopt ?
Of als je als vrijwilliger gaat helpen in een daklozencentrum om een kerstmaaltijd te serveren en er is 1 persoon uitgesloten om naar de nachtopvang te gaan. Hij moet inde vrieskou in een kartonnen doos buiten slapen... Dit zijn maar 2 voorbeelden van de talloze verhalen die voorkomen in deze prachtige verzameling verhalen.
Het roept de gevoelens op die de schrijvers wensten te bereiken bij hun lezerspubliek.
Ze doen hun uiterste best om de ontroering en de humor op te roepen, en dat is volgens mij, zeker gelukt.

Er zijn emotionele verhalen bij, ontroerende, heel lieve en verhalen met humor, maar je ontdekt dat de mensen nog steeds openstaan om elkaar te helpen.

Deze bundel is uitermate geschikt om tussendoor een verhaal te lezen, vermits 1 verhaal ongeveer een 15 pagina’s telt. Daarna kan je weer verder als je meer tijd hebt. Maar ik heb gemerkt dat ik toch nieuwsgierig werd naar de andere verhalen en het boek toch niet zo vlug kon opzijleggen.

Elke auteur heeft zijn eigen manier van schrijven. En het is aangenaam en deze verschillende versies en stijlen in deze bundeling samen te vinden.
Elk verhaal is op zich leuk en heel vlot om te lezen.

Een echte aanrader om tijdens de kerstperiode bij de hand te nemen. Misschien een tip om te lezen als je een beetje eenzaam bent. Het boek kan je helpen je beter te voelen, door zijn humor, emoties en hartverwarmende verhalen.

Ik heb dit boek met plezier gelezen.
Bedankt hiervoor.
Brigitte Audiens