De vrouw zonder naam - Lisa Regan

Brigitte 07 juli 2022
De vrouw zonder naam – Lisa Regan
Via de site Best of TBR heb ik dit boek gewonnen in ruil voor een recensie. Dank daarvoor en ook dank aan De Boekerij voor het ter beschikking stellen van het e-book.

Lisa Regan (1971) is de bestsellerauteur van de USA Today & Wall Street Journal van de Detective Josie Quinn-serie en van verschillende andere misdaadromans. Ze heeft een Bachelor's degree in Engels en een Master of Education diploma van Bloomsburg University. Ze is lid van Sisters in Crime, International Thriller Writers, Crime Writers Association en Mystery Writers of America. Ze woont in Philadelphia met haar man, dochter en Boston Terrier genaamd Mr. Phillip.
In Amerika zijn er inmiddels al 14 boeken verschenen in de Josie Quinn serie.

De korte introductie voor “De vrouw zonder naam” is als volgt:
Rechercheur Josie Quinn krijgt een schokkende zaak voorgeschoteld: een pasgeboren baby is uit de handen van haar moeder gerukt en ontvoerd. Er is wel een getuige: een vrouw die direct na de ontvoering op de vlucht sloeg. Josie weet haar te achterhalen, maar als ze de vrouw ondervraagt, blijkt die compleet in de war: ze weet niet hoe ze heet of waar ze vandaan komt. Het enige wat ze wel weet, is dat ze doodsbang is. Maar voor wie?

De vrouw zonder naam is geschreven vanuit het perspectief van Josie Quinn. Je wordt meegenomen in haar gedachten, haar gesprekken en wat ze ziet.
Tussendoor vindt je nieuwsberichten uit verschillende kranten over diverse ongelukken waarbij er altijd iemand omkomt.

Het boek leest vlot. De hoofdstukken zijn kort, wat ikzelf altijd erg prettig vind.
De schrijfstijl is beeldend. Door de gedetailleerde beschrijvingen had ik een goed beeld hoe de omgevingen en plaats delicten e.d. eruit zagen.

Soms was het chaotisch om te lezen. Vooral in het begin worden er veel personages benoemd en moet je af en toe even nadenken over wie het gaat. Ook wordt er verwezen naar het eerste boek (nu ben je van mij) maar dit boek kun je ook lezen zonder het eerste gelezen te hebben.
Uiteindelijk hangen alle verhalen van de personages samen. Knap gedaan van de schrijfster. Zelfs de meest kleine details komen uiteindelijk aan het einde weer terug.
Tijdens het lezen wilde ik wel graag weten hoe het nou allemaal in elkaar steekt en ben je benieuwd of de baby wordt gevonden. Aan het einde komt er wel echt snelheid in het verhaal omdat alles dan op zijn plek begint te vallen.

Van mij krijgt het boek 4.5 ster omdat het spannend is, vlot leest en omdat alles mooi in elkaar valt wat ik erg knap vind.

Bedankt alle betrokkenen voor de vele uurtjes leesplezier!

Meer recensies van Brigitte