Vlotte thriller om te lezen!

Brigitte 29 april 2020
Koud zonder jou – Igor Znidarsic
Ik heb dit boek mogen lezen via de leesclub en dank aan Karakter Uitgevers B.V. voor het beschikbaar stellen van het boek.

Igor Znidarsic is journalist en heeft naast 2 autobiografische romans zijn derde thriller, Koud zonder jou, geschreven.
Het is het derde boek in de reeks over rechercheurs Bianca van Dijk en Joris Vischjager.
Het boek gaat over het recherche-duo Bianca en Joris. Zij krijgen te maken met een reeks moorden die plaatsvinden in dezelfde regio. Het slachtoffer is telkens een stevige vrouw, begin veertig met lang blond haar. Hierdoor onstaat het vermoeden dat het om 1 dader gaat. Er is weinig bekend over de dader waardoor het lang duurt voordat ze een aanknopingspunt vinden. Als die er eenmaal is komt er snel schot in de zaak.

Het boek is geschreven in 4 delen. Elk deel draait om een stuk van het geheel. In elk stuk wordt over een slachtoffer geschreven.
Tevens lopen flashbacks van zowel Bianca en de dader als rode draad door het hele boek. Hierdoor krijg je een beter beeld waarom ieder reageert zoals hij of zij doet. Hierdoor kun je jezelf een goed beeld vormen van de personages uit het boek.
De schrijfstijl is vlot, begrijpelijk en maakt nieuwsgierig. Het trekt je echt in het verhaal en het tempo zit goed in het boek. De hoofdstukken zijn kort waardoor het verhaal ook duidelijk blijft.

Het boek is niet superspannend waardoor ik het niet weg kon leggen, maar het is wel prikkelend. Je blijft wel nieuwsgierig naar de personages en hoe het af gaat lopen. Dat is de kracht van auteur Igor Znidarsic.

Ik heb met veel leesplezier kennis gemaakt met de auteur Igor Znidarsic en zijn schrijfstijl. Hierdoor ben ik wel benieuwd naar de andere 2 delen over Bianca en Joris, “De blindganger” en “De uitverkorene”. Deze 2 boeken zal ik dan ook zeker nog gaan lezen.
Nogmaals mijn dank aan Igor Znidarsic en Karakter Uitgevers dat ik dit boek heb mogen lezen.

Meer recensies van Brigitte