Keimooi verhaaltje

Brigitte 04 oktober 2020
Gelezen voor
“In de boekenkast “

Do het draakje is een mooi prentenboek over een babydraakje dat op zoek gaat naar zijn mama en papa.

De teksten zijn kort en op rijm geschreven, wat uiteraard heel aangenaam is om voor te lezen.

Elke pagina geeft een ander dier weer, waarmee Do in contact komt. Deze tekeningen zijn prachtig neergezet door Sebastiaan Van Doninck. Je kan de emoties zien in het gezichtje van Do.

Wil je meelezen in het boekje van Do ? Ga je mee op avontuur ? Dan kan je mee ontdekken of ze haar familie kan terugvinden.

Het is ook heel leuk om de fantasie van de kinderen te prikkelen door te vragen hoe zij denken dat het verhaal zal verder gaan, vermits het boek een open einde heeft.

Dit mooie geïllustreerde prentenboek kan je perfect voorlezen of in de kleuterklasjes gebruiken om de kindjes te entertainen. Ik ben vrijwel zeker dat ze allemaal heel aandachtig luisteren en kijken naar de afbeeldingen die je niet onberoerd laten.

Dit boekje is zeker een aanrader die niet in je kastje mag ontbreken als je nog kindjes hebt die graag voorgelezen worden, of die zelf starten met lezen.

Zeker 4,5 * waard.

Meer recensies van Brigitte