Super

Brigitte 04 oktober 2020
Recensie Fatale Keuzes - Nina Verheij - Uitgeverij Hamley Books
Leesclub via Thrillerlezers

Fatale keuzes is het debuut van Nina Verheij. De thriller gaat over Emily. Ze is een studente criminologie en is haar stage begonnen op het politiebureau waar haar vader vroeger werkte.
Ze woont in een studentenhuis samen met vrijgezel Jurre en met Lisa, die een koppel vormt met Lucas. Lucas is een muzikant.
Emily heeft een relatie met Matthijs, ook Matt genaamd. Er hangt veel spanning tussen hen, want Emily wil een einde maken aan hun relatie. Ze voelt zich niet zo goed meer bij Matt. Hij kan erg bezitterig zijn en heel jaloers, dan wordt hij heel opvliegend.

Op een dag komt Emily Lisa tegen op het politiebureau, samen met een onbekende man. Ze werden beiden opgepakt op straat wegens een heftige ruzie. Achteraf blijkt dit haar vader te zijn die een contactverbod had gekregen om zijn dochter te zien. Hij had het die dag verbroken.

De spanning wordt stilaan opgebouwd in het verhaal. Nina werkt met flashbacks, zodat het voor de lezer duidelijk wordt wat er allemaal gebeurde in het verleden.
Op die manier maak je uitgebreid kennis met alle personages en zie je het verband tussen de personages en de gebeurtenissen.

Vermits Emily stage loopt op het politiebureau heeft ze toegang tot informatie die ze anders niet zou weten. Maar ze heeft natuurlijk beroepsgeheim. Dit maakt alles voor haar moeilijker. Wat mag ze vertellen aan Lisa ? Ze gaat verder op onderzoek uit. Het wordt gevaarlijker dan ze denkt.

Je voelt de vreemde sfeer tussen de huisgenoten als er problemen opduiken tussen de bewoners. De rare geluiden als er iemand alleen in huis is.
Doordat de schrijfstijl zo beeldend is, waan je je mee in huis. Je gaat alles mee inbeelden.
Je gaat zelf meedenken, wie doet goed, wie is fout ?

Ieder hoofdstuk krijg je meer informatie en op het einde vallen alle puzzelstukjes op hun plaats.
Maar toch wil je nog meer. Wat zal er nog gebeuren met Emily ?

Vermits we in een leesclub zaten, mochten we ook vragen stellen aan Nina, de auteur. Hierdoor kan ik jullie meegeven dat er in het najaar 2020 nog een vervolg zal komen op dit prachtige debuut.
Ik kijk alvast uit naar de verdere plannen van Emily.

Dit debuut is prachtig opgebouwd in een vlotte schrijfstijl. Je kan het boek niet meer wegleggen als je begint te lezen.

Voor mij is deze thriller zeker 5* waard.

Bedankt aan de leesclub van Thrillerlezers en aan de uitgeverij Hamley Books dat ik dit boek mocht lezen.
Bedankt Nina Verheij voor dit prachtig verhaal. Ik wens je nog veel succes.

Brigitte Audiens

Meer recensies van Brigitte