Feelgood roman met een boodschap

Brigitte 27 oktober 2019
Dankzij de Hebban leesclub mocht ik dit boek lezen.
Het verhaal gaat over Flo Van Dievel. Ze is een gescheiden vrouw met een zoontje, Sebastiaan.
Flo zit slecht in haar vel en duwt iedereen van zich af. Ze geeft ruwe antwoorden, doet opvallende dingen die een volwassen vrouw niet zou doen. Verliest haar baan.... Ze sukkelt met een depressie, maar weigert alle hulp. Haar vrienden, familie ... duwt ze ook van haar af. Flo heeft iets meegemaakt in het verleden, maar wil hier met niemand over praten. Ze kan alles alleen wel aan.

In verschillende hoofdstukken maak je kennis met alle andere personages zoals, Jaime, Sam, Kovac en nog vele andere.

Hester Van ‘t Hek vertelt ons op een realistische manier dat je op een bepaald ogenblik zelf Flo wilt vastnemen en zeggen “ je bent foutief bezig, open je ogen”. De emoties worden goed beschreven, anders zou je niet willen reageren.
Flo doet onstuimige dingen, waarvan ze de gevolgen niet wil inzien.

Naarmate het boek vordert, merk je wel dat Flo sterker wordt.
Er komen best grappige stukken in, waarvan je in lachen uitbarst.
Prachtige beschrijvingen van de omgeving. Het is heel beeldend in welke plaatsen ze ook komt, je ziet alles helemaal voor je, alsof je mee aanwezig bent.

In dit boek worden problemen aangekaart, zoals bv. wat is er belangrijk in een relatie ? Je mag niet te streng zijn voor jezelf, hulp leren aanvaarden en vooral praten en communiceren.

Het is een feelgood roman met een boodschap voor Flo, maar ik denk ook voor de lezers.

Persoonlijk vind ik het moeilijk om het enkel onder de categorie feelgood te plaatsen. Daar vind ik dit boek niet luchtig genoeg voor. Maar welke categorie dan wel ? Daar ben ik nog niet uit.
Het boek #Lief is voor mij wel 4* waard

Meer recensies van Brigitte