Luchtige novelle

Brigitte 16 oktober 2023
Polaroids van ons is een feelgood novelle geschreven door Marthe Verelst.

Dit verhaal is voorzien van een prachtige cover waarop je een polaroid-foto kan zien van een stralend verliefd koppeltje.

Vier vrienden Lisa, Ilias, Sam en Amber zijn al jaren bevriend. Ze besluiten om samen voor twee weken naar Italië te reizen.

Ilias heeft een relatie met Ann, maar zij keurt de vrienden van Ilias af. Ze vindt ze niet goed genoeg, heeft er altijd opmerkingen over. Wil nooit met hen afspreken en doet ook geen moeite om hen beter te leren kennen. Uiteindelijk komt het tot een breuk tussen hen.
Ilias heeft veel verdriet en heeft tijd nodig om deze breuk te verwerken. Die krijgt hij wel degelijk bij zijn vrienden en eveneens hun onvoorwaardelijke steun.

In Italië maken ze er samen het beste van en proberen ze om Ilias een leuke tijd te bezorgen.

Hilarische toestanden als Sam een geheim deelt met Lisa, waardoor er enkele misverstanden ontstaan tussen de groep.

De vakantiesfeer zit er goed in en de vier vrienden leren elkaar nog beter kennen tijdens de gesprekken op de terrasjes met of zonder cocktails tijdens hun uitstappen.

Zal Sam zijn geheim uiteindelijk toch delen met de groep?
Komt Ilias zijn verdriet te boven en kan hij alsnog genieten van zijn vakantie?

Marthe Verelst heeft een vlotte en luchtige schrijfstijl. Ze neemt je mee op trip naar Italië en geeft mooie beschrijvingen. Je komt in een losse vakantiesfeer terecht. De emoties van de personages worden goed verwerkt. Er komen realistische wendingen in het verhaal ter sprake en de humor zorgt ervoor dat de sfeer positief blijft.

De lezer blijft geboeid doorlezen, omdat je wil weten hoe alles zal aflopen.

De novelle wordt weergegeven vanuit het standpunt van Ilias enerzijds en door Lisa anderzijds. Zo heb je twee verschillende versies van de gebeurtenissen.

Door de korte hoofdstukken heb ik een leuk en vlot verhaal gelezen. Dit werd geleidelijk opgebouwd en is toch luchtig gebleven. Een echte feelgood novelle.

Voor mij zeker 4**** waard.

Brigitte

Meer recensies van Brigitte