“Geheimen, bedrog, een moordenaar en op het eind de ontknoping: #GENIETEN!”

Carla Kooijman 16 maart 2020
Recensie:
Doodsgeheim, om de perfecte moord te plegen heb je de perfecte dekmantel nodig: stiekem geniet ik al vanaf het moment dat ik het boek oppak. De cover past in het rijtje van de Erika Foster delen: de foto ademt dezelfde sfeer als de voorgaande delen. Doods geheim gaat direct goed van start, ik had niet anders verwacht! Aangezien ik voorgaande delen ook allemaal op rij heb gelezen ken ik de personages al goed en dat zorgt nog eens voor extra vaart! Dat vind ik ook altijd erg fijn aan een (goede) serie.
Erika Foster is nog maar net bekomen van haar vorige zaak maar moet direct door met haar volgende. Er wordt een meisje door haar eigen moeder, dood aangetroffen, in hun voortuin, vastgevroren aan de ondergrond!
Erika Foster komt er tijdens het onderzoek achter dat er meerdere mensen zijn aangevallen, mannen zowel als vrouwen! Tot nu toe niet eerder met dodelijke afloop! Ook ontdekt Erika met haar team dat het slachtoffer ook zo haar geheimen leven had en tevens niet geliefd was bij iedereen!
Ondanks dat Erika voor haar werk leeft, speelt wel degelijk haar persoonlijke leven in Doods geheim een rol, zo zelfs dat ze op een gegeven moment gedwongen wordt even afstand te nemen van de zaak en het tijdelijk over te dragen aan een collega.
“Ze werd door zijn gedrag compleet van haar stuk gebracht. Ze liep naar de deur achter in de zaak en zag dat die toegang gaf tot een lange gang. Ze hoorde aan het eind ervan het gekletter van de ketel en het getik van een lepel op een schoteltje. Ze liep naar de toonbank en nam de hoorn van de vaste telefoon. De lijn was dood. Toen liep ze naar de voordeur. Die bleek op slot te zitten.”
Natuurlijk heb ik allang een idee in welke hoek ik de dader moet zoeken, zo eigenwijs ben ik altijd wel. De zaak loopt bijna uit de hand bij Erika’s afwezigheid, maar wordt toch, ten dele, opgelost. Dit klopte totaal niet bij mijn beleving en ja aangezien we nog wel wat tekst voor de boeg hadden bedacht ik dat er nog wel een mooie plottwist aan zat te komen…..Ging alles volgens verwachting?
JA en NEE….. natuurlijk werden we weer mooi verrast, en nee, ik zat er toch mooi naast! Heerlijk toch zo’n MUSTREAD?
Met dank aan Boekerij voor het recensie exemplaar.

Meer recensies van Carla Kooijman