Dit ‘eerste woordjesboek’ staat vol met leuke prentjes; heel leerzaam, gezellig en motiverend!

Carla Kooijman 23 september 2022
Muis in de stad is met harde cover en pagina’s echt een supergezellig en leerzaam boekje! Vol met herkenbare prentjes gaan we met Muis door de stad! Het motiveert kijken, woordjes leren en de interactie tussen ‘voorlezer’ en kinderen, maar ook tussen kinderen onderling!

Muis doet zijn schoenen aan in de gang waar ook zijn jas en sjaal hangen. Op de pagina daarnaast staan aparte prentjes van sleutels portemonnee en andere zaken die je nodig kan hebben voordat je op pad gaat.

Muis staat op de bus te wachten en hier naast zie je ook nog andere vervoersmiddelen en zaken die je tegen kan komen op straat. Muis neemt ons vervolgens mee naar de bibliotheek, naar het postkantoor en naar het park. Hij brengt een bezoekje aan de kapper, de supermarkt en het tuincentrum. Gaat kleren passen in een kleding winkel om vervolgens met vrienden in het café iets lekkers te eten en te drinken.

Muis in de stad is een erg leuk en toegankelijk boekje! Officieel voor kinderen vanaf 2 jaar. Maar ook kindjes jonger dan 2 jaar die voorlezen en interactie leuk vinden en hier het geduld al voor hebben, vinden dit boekje leuk is mijn ervaring! Ook bijna 4-jarigen vinden het geweldig omdat ze al zoveel weten en de jongere kindjes kunnen helpen, waardoor ze nog meer groeien en zelfverzekerder worden. De tabs met prentjes zijn handig voor kleine knuistjes om de volgende pagina om te slaan of te zoeken naar het volgende onderwerp! Ik vind het boekje een echte aanrader! Je kan kinderen niet vroeg genoeg op weg helpen met taal, voorlezen en ‘lezen’. Het leuke is in deze serie zijn er nog meer boekjes over Muis en zijn belevenissen! #Aanrader!

Meer recensies van Carla Kooijman