Een interessant boek over de nasleep van de Tweede Wereldoorlog.

Carla v O 08 december 2019
Dit is een verhaal dat zich afspeelt in de tijd vlak na de tweede wereldoorlog. De Italiaanse Stefano was krijgsgevangen en vanuit Duitsland op weg naar huis. Onderweg vindt hij de 4-jarige Michal en ontfermt zicht over hem. Ze vinden onderdak in een verlaten huis. Al snel blijkt het huis en het nabij gelegen huis door meerdere personen bewoont te worden. Ook deze personen hebben in de oorlog heel wat meegemaakt en in eerste instantie is zijn ze wantrouwig tegenover elkaar. Gaandeweg het boek komen we steeds meer achter de achtergronden van deze personen en hun families.
Het boek begint sterk, maar halverwege kabbelt het verhaal wat voort.
Aan het einde van het boek volgen de gebeurtenissen elkaar in rap tempo op en krijg je antwoord op bepaalde dingen, maar doordat het verhaal wat ongeloofwaardig wordt, blijven er toch veel vragen over. Dit boek beschrijft de Tweede Wereldoorlog vanuit een ander perspectief dan de meeste andere boeken en geeft mooi weer wat de tweede wereldoorlog teweeg heeft gebracht binnen families en vriendenrelaties.
Het verhaal springt steeds terug in de tijd en wisselt van personage. Hierdoor is het boek niet heel makkelijk te lezen, maar het is zeker een interessant verhaal over de nasleep van de Tweede Wereldoorlog.

Meer recensies van Carla v O