Hoor de stilte spreken, een bijzonder verhaal.

Caroleest 03 juni 2024
Ana Vargas, een getrouwde huisvrouw zonder kinderen van in de veertig. Op het eerste gezicht ziet ze er gelukkig uit, maar achter gesloten deuren blijkt dat haar leven niet zo rooskleurig is. Haar narcistische man Nick is piloot en veel weg van huis. Hierdoor is Ana eenzaam, geïsoleerd en ongelukkig in haar huwelijk. Wanneer Ana uit het niets een flirterig berichtje van de getrouwde Lucas ontvangt, de blonde sexy sport verslaggever, voelt ze zich weer vrouw, geliefd en gewild.
Wanneer de Poppenspeler op het toneel verschijnt, laat hij cryptische berichten achter over hoe hij zijn vrouw wil vermoorden. Zijn vrouw die het niet meer verdiend om te leven door haar onfatsoenlijke gedrag. Hoe komt het dat Nick bepaalde dingen weet, controleert hij haar, praat haar vriendin met hem? Kan Ana nog wel iemand vertrouwen?

Na het lezen van de flaptekst was ik heel benieuwd naar het verhaal. Hoewel er feelgood op staat vond ik het meer de richting van een thriller opgaan, wat ik ook totaal niet erg vond want het verhaal zit goed in elkaar. De manipulatie die Nick op Ana uitvoert is echt van een hoog standje. Ik had dan ook totaal geen medelijden met die eikel. Dit is zo’n verhaal dat onder je huid gaat zitten.

Het verhaal heeft een prettige vlotte krachtige schrijfstijl. Ondanks dat Ana soms op het randje van de klif staat of heel warrig en vol zelfmedelijden zit. Dit is ook wel wat een narcistische man met je kan doen. Het is heel goed beschreven, hoe ze geïsoleerd werd en bijna totaal afhankelijk was van Nick.

Vanaf het moment dat ze met Lucas contact heeft, leeft Ana op, ze voelt zich weer vrouw, geliefd een waardig mens. Je ziet ook dat ze een persoonlijke groei doormaakt en dat is heel mooi om te zien, want je gunt die eikel van een Nick ook niets meer. Eindelijk komt Ana voor haarzelf op.

Ondanks de zware onderwerpen die als een rode draad door het verhaal heen lopen leest het niet zwaar. De momenten van lust zorgen hier wel voor. En door Nick en de poppenspeler zit de spanning er ook in.

Een heel bijzonder verhaal die je aan het denken zet, en het zeker waard is om te lezen.

Meer recensies van Caroleest