Dijk van een thriller!

Catharinareadsabook 05 november 2019
Sarah en Patrick hebben een roerige periode achter de rug. Sarah lijd aan een zware depressie sinds het overlijden van haar moeder. Na een overdosis slaappillen staat Patrick op een frisse start in een ander huis. Hij heeft het perfecte huis op het oog. Het huis waar hij is opgegroeid. Het huis van zijn dromen. De erfenis die Sarah van haar moeder ontving wordt gebruikt om het huis te kopen. Het staat in een slaperig stadje aan de kust in Engeland. De perfecte omgeving om te genezen en tot rust te komen. Patrick ziet het helemaal zitten.

Maar het huis heeft een morbide geschiedenis. 15 jaar geleden nadat Patrick's ouders zijn verhuisd is er een gezin vermoord. En sindsdien staat het leeg. De enigste overlevende, de jongste zoon heeft het huis nu te koop gezet.

"The murderhouse"

Patrick heeft altijd een fascinatie gehouden voor het huis...

Sarah probeert open te staan voor een nieuw begin. Maar kun je wel gelukkig zijn in een huis waar zoiets verschrikkelijks is gebeurd?

Patrick zit vol nostalgische gevoelens over zijn ouderlijk huis. Hij weet zeker dat ze er weer een mooie plek van kunnen maken. Het word zijn obsessie.

Hun twee kinderen dochter Mia en zoon Joe, zijn niet zo enthousiast. Ze missen hun vrienden en oude school. Sarah probeert positief te blijven. Ze doet wat ze kan om het huis gezellig en leefbaar te krijgen. Patrick stelt echter steeds hele hoge eisen aan zijn gezin... Hoe langer ze in het huis verblijven hoe extremer zijn gedrag word.

De kinderen krijgen nachtmerries, Sarah heeft het gevoel dat ze constant in de gaten word gehouden,

er verschijnen rare voorwerpen op de stoep, ze ontdekt verontrustende teksten onder het behang en de kelder die altijd op slot zit... die heeft ook zijn geheimen.

Daar bovenop verneemt ze dat de moordenaar weer op vrije voeten is en in de buurt van hun huis is gesignaleerd. Allemaal mooie ingrediënten voor een goede thriller.

Patrick neemt Sarah niet serieus en de kinderen zijn het vertrouwen in hun moeder verloren sinds haar zelfmoordpoging. Sarah staat alleen in deze waanzin.

Ik ben dol op goed "spookhuis" verhaal. Maar is het wel het huis? Of zijn het de mensen die in het huis wonen? Is het waanzin die Sarah overneemt of zijn de dingen die ze ervaart echt? Ik kreeg een Jack Nickolson/The Shining gevoel bij dit boek. Patrick is een charismatische man. De perfecte vader en echtgenoot. Maar dat masker brokkelt stukje voor stukje af. Wie is de man onder het masker?

Dit boek zit vol interessante personages. Het verhaal word nooit voorspelbaar en de balans tussen gothic en thriller is perfect.
Dit is het eerste boek wat ik heb gelezen van deze schrijfster en het smaakt naar meer.

25 augustus 2020 komt haar 2de boek uit: The Woods. Ik verheug mij erop om deze te lezen!

5 sterren! ⭐⭐⭐⭐⭐

Meer recensies van Catharinareadsabook