Moahhh

Ik had dit boek al veel op instagram voorbij zien komen en ik werd nieuwschierig. Ik had wel zin in een feelgood roman. Helaas viel het mij toch een beetje tegen... ik had het gevoel een Bouquet reeks boek te lezen. De flauwe grappen en vele schuine opmerkingen over sex en het "bedhoppen" van Rosa gingen mij ook wat vervelen. Het voegde niks toe. Af en toe werd het mij ook reuze zoetsappig. Het ging alle kanten nogal op. Van super plat naar super zoet. Er komen heftige onderwerpen in voor zoals meerdere zelfmoorden en verkrachtingen maar hier word erg luchtig over gedaan wat bij mij verkeerd valt. De dialogen zijn erg simpel en vaak irriterend. Erg jammer want hier had zo goed boek uit kunnen komen. Het idee is geweldig. Een winkeltje erven van een onbekende weldoener. Een frisse start maken in een kleurrijk Engels dorpje. Maar het bleef oppervlakkig voor mij. Ik kon mij niet echt inleven in de hoofdpersonage. Ook de andere personages zijn erg simpel. Het voelde allemaal nogal ordinair. Beetje tenenkrommend simpel. Als je een moeilijke start in je jeugd gehad hebt is dit blijkbaar de steriotype uitkomst. Dat stoort mij. Ik kan uit ervaring spreken. De schrijfster doet de hoofdpersonage echt te kort en vrouwen in het algemeen. Ik
stapte er misschien met te hoge verwachtingen in denk ik. Wie weet zijn de andere twee delen beter.

Meer recensies van Catharinareadsabook